What they say

~ Pengunjung yang dihormati,sila ambil masa 3 saat untuk klik iklan yang admin pasang sebagai tanda TERIMA KASIH anda. ~ Dear visitor, please take time 3 seconds to click on the ads that admin install as a sign THANK YOU.

Saturday 19 January 2013

Lawak : Kantoi Meniru




Suatu hari, ayah Azam telah dipanggil oleh pengetua sekolah berkenaan kes Azam yang dituduh telah meniru sewaktu peperiksaan. Azam dikatakan sering meniru jawapan rakannya, Azim.

Ayah Azam : Ahh! saya tak percaya anak saya meniru.Apa buktinya cikgu menuduh begitu?
Pengetua : Buktinya, cuba lihat salah satu soalan ini.
Soalan : Namakan salah seorang sasterawan negara?
Jawapan Azim : A.SAMAD SAID
Jawapan Azam : A.SAMAD SAID

Ayah Azam : Laa... jawapan yang sama begitu,sudah tentu boleh berlaku kerana bukan seorang dua murid yang terbabit dalam ujian ini.Sudah tentu ada yang memberi jawapan yang sama.
Pengetua : Baik,cuba encik lihat pula soalan kedua ni.
Soalan : Di mana A.Samad Said dilahirkan?
Jawapan Azim : SINGAPURA
Jawapan Azam : SINGAPURA

Ayah Azam : Seperti yang saya katakan tadi,jawapan yang sama antara murid sudah tentu satu kebetulan.Ntah-ntah si Azim yang meniru jawapan anak saya.
Pengetua : Kalau begitu,jawapan yang mereka beri pada soalan ni memang sudah membuktikan bahawa Azam telah meniru Azim.
Soalan : Namakan salah satu novel agung karya A.Samad Said?
Jawapan Azim : MAAF,SAYA TIDAK TAHU.
Jawapan Azam : KALAU KAU TAK TAHU,AKU LAGI TAK TAHU..!!! :D


Please Click Ads :)

Related Posts with Thumbnails